Antiferromagnet kafes düzenlemeleri faz geçişlerini etkiler

kafes

Kredi: CC0 Public Domain

Antiferromıknatıslar, manyetik momentleri her zaman komşularınınkine tam zıt yönlere işaret eden düzenli atom ve molekül kafesleri içerir. Bu malzemeler, atomlarının ve moleküllerinin kuantum dalgalanmalarıyla maddenin daha düzensiz kuantum hallerine veya "fazlarına" geçiş yapmaya itiliyor – ancak şu ana kadar bu sürecin kesin doğası tam olarak araştırılmadı. Yayınlanan yeni araştırma sayesinde EPJ BJaponya'daki Okayama Üniversitesi'nden Yoshihiro Nishiyama, bu geçişin meydana geldiği sınırın doğasının, bir antiferromıknatısın kafes düzenlemesinin geometrisine bağlı olduğunu keşfetti.

Nishiyama'nın keşfi, fizikçilerin malzeme ve kuantum fiziği içindeki çok çeşitli bağlamlarda antiferromıknatısları uygulamalarını sağlayabilir. Onun hesaplamaları, bu durumda etkileşen kafes bileşenlerinin temel durumları arasındaki örtüşme derecesine atıfta bulunan malzemelerin 'uygunluğu' ile ilgiliydi. Ayrıca, sadakat 'duyarlılığı', bu örtüşmenin uygulanan bir manyetik alandan etkilendiği dereceyi tanımlar. Duyarlılık kuantum dalgalanmalarından kaynaklandığından, istatistiksel mekanik dilinde ifade edilebilir – makroskopik gözlemlerin birçok mikroskobik titreşimin birleşik etkilerinden nasıl ortaya çıkabileceğini açıklar. Bu, antiferromagnet faz geçişlerinin kuantum dalgalanmaları tarafından nasıl yönlendirildiğine dair yararlı bir araştırma yapar.

Nishiyama, gelişmiş matematiksel teknikleri kullanarak, fiziksel dünyayı etkilemeyen, ancak faz geçişlerinin istatistiksel mekaniğini tanımlamak için çok önemli olan 'hayali' manyetik alanlardan duyarlılığın nasıl etkilendiğini hesapladı. Bu tekniği bir bal peteği kafesi içinde düzenlenmiş bir antiferromıknatısa uygulayarak, düzenli, hizalı olmayan manyetik momentler ve bir düzensizlik durumu arasındaki geçişin, bir sınırda aynı geçişle ilişkili olandan farklı bir şekle sahip bir sınır boyunca gerçekleştiğini ortaya çıkardı. kare kafes. Kafes bileşenlerinin geometrik düzenlemesinin bu geçiş noktası üzerinde nasıl ince bir etkiye sahip olduğunu açıklığa kavuşturan Nishiyama'nın çalışması, fizikçilerin antiferromıknatısların istatistiksel mekaniği anlayışını ilerletebilir.

Geleceğin bilgi teknolojileri: 3-D kuantum spin sıvısı ortaya çıktı

Yoshihiro Nishiyama. Hayali manyetik alan altında petek-kafes Ising antiferromıknatısın doğruluk-duyarlılık analizi, Avrupa Fiziksel Dergisi B (2020). DOI: 10.1140 / epjb / e2020-10264-5

Tarafından sunulan
SciencePOD

Alıntı:
Antiferromagnet kafes düzenlemeleri faz geçişlerini etkiliyor (2020, 25 Eylül)
26 Eylül 2020 tarihinde alındı
https://phys.org/news/2020-09-antiferromagnet-lattice-phase-transitions.html adresinden

Bu belge telif haklarına tabidir. Özel çalışma veya araştırma amaçlı herhangi bir adil işlem dışında, hayır
bölümü yazılı izin alınmadan çoğaltılabilir. İçerik yalnızca bilgi amaçlı sağlanmıştır.