Deney, ışığın ‘anlık görüntülerini’ alır, ışığı durdurur, maddenin özelliklerini değiştirmek için ışığı kullanır

Işık, ışık parçacıkları, fotonlar veya eşdeğer bir şekilde elektromanyetik alan dalgaları olarak saniyede yaklaşık 300.000.000 metre hızla hareket eder. Fizik ve Astronomi Bölümü’nde RK Mellon profesörü olan Hrvoje Petek liderliğindeki deneyler, ışığın kökenlerini çevreleyen fikirleri inceledi, ışığın anlık görüntülerini aldı, ışığı durdurdu ve onu maddenin özelliklerini değiştirmek için kullandı.

Petek deneyler üzerinde Tayvan’daki Ulusal Tsing Hua Üniversitesi’nden öğrenciler ve ortak çalışanlar Prof. Chen-Bin (Robin) Huang ve Japonya Tsukuba Üniversitesi’nden Atsushi Kubo ile çalıştı. Bulguları, 24 Aralık sayısında yayınlanan “Nanometre ve femtosaniye ölçeklerinde plasmonik topolojik yarı parçacık” adlı makalede bildirildi. Doğa dergi.

Petek, öngörüleri için yüksek lisans öğrencisi Yanan Dai’ye kredi verdi ve süreçte çalıştı.

“Ancak araştırmanın sonucu, deneyleri gerçekleştiren ve teorik modelleme sağlayan Yanan, Profesör seviyesinin çok ötesinde bir eğitim aldığını ve optik alanların nanofemto topolojik özelliklerini ve etkileşimlerini keskin bir şekilde yorumlayabildiğini göstermesidir” dedi. .

Ekip, ultra hızlı bir mikroskopi deneyi gerçekleştirdi ve burada 20 fs’lik (2×10-14 s) yüzey plazmon polaritonları olarak bilinen bileşik ışık-elektron yoğunluğu dalgalanma dalgaları olarak süre ve ışık hızında gümüş bir yüzey üzerinde yayılmalarını görüntüledi. Ancak bunu bir bükülme ile yaptılar, böylece ışık dalgaları iki taraftan bir araya gelerek ışık dalgalarının dalgaların kasırgası gibi sabit bir ortak çekirdek etrafında dolaştığı bir ışık girdabı oluşturdu. Işık dalgalarının nanometrelerinde nasıl çalkalandığına dair bir film oluşturabilirler (10-9 m) Bir araya gelen iki ışık fotonunun yüzeyden yayılmasına neden olduğu elektronları görüntüleyerek dalga boyu ölçeği.

Tüm bu elektronları bir elektron mikroskobu ile toplamak, ışığın geçtiği yerde görüntüler oluşturarak araştırmacıların anlık görüntüsünü almalarını sağlar. Elbette, hiçbir şey ışıktan hızlı değilse, anlık görüntüsünü alamazsınız, ancak 10’da geliştirilmiş zaman ayrımıyla iki ışık atımı göndererek-16 nano üzerinde bir ışık girdabı oluşturarak, ışık dalgalarının nasıl bir araya geldiğini ve uzaydaki sabit noktalarda eklem genliklerinin yükselip alçalmasına neden olduğunu görüntüleyebilirler (10-9 m) -femto (10-15 s) ölçek.

Bu tür ışık girdapları, kırmızı veya yeşil lazer işaretçinizi pürüzlü bir yüzeye parlattığınızda ve bir benek yansıması gördüğünüzde oluşur, ancak aynı zamanda kozmolojik bir öneme sahiptirler. Işık girdap alanları, katı hal malzemelerinde kuantum mekaniksel faz düzeninde potansiyel olarak geçişlere neden olabilir, öyle ki, dönüştürülmüş malzeme yapısı ve onun ayna görüntüsü üst üste binemez. Başka bir deyişle, girdap dönüşü hissi, topolojik olarak farklı iki malzeme üretir.

Petek, bu tür topolojik faz geçişlerinin, Evren yapısının bazı yönlerinden sorumlu oldukları düşünüldüğü için fizik araştırmalarının öncüsü olduğunu söyledi.

“Işık da dahil olmak üzere doğanın güçlerinin bile, ilkel bir alanın simetri kıran geçişleri olarak ortaya çıktığı düşünülmektedir. Böylece, deneydeki optik alanları ve plazmonik girdapları kaydetme yeteneği, ilgili ışığın ultra hızlı mikroskopi çalışmalarını gerçekleştirmenin yolunu açar. laboratuar ölçeğinde yoğunlaştırılmış maddelerde faz geçişlerini başlattı “dedi.

Nano ölçekli dinamiklere ışık tutuyor