Gerçekten rastgele sayılar oluşturmak için kuantum mekaniğinin tahmin edilemez doğasını kullanmak

İngiltere, Almanya ve Rusya’dan bir araştırma ekibi, gerçekten rastgele sayılar üretebilen bir cihaz oluşturmak için kuantum mekaniğinin tahmin edilemez doğasını kullandı. Dergide yayınlanan makalelerinde Fiziksel İnceleme MektuplarıGrup, gerçekten rastgele bir sayı üreteci oluşturmak için bir çerçeve geliştirmek için kuantum teorisinin özelliklerini kullanmayı açıklıyor.

Yıllardır, bilgisayar bilimcileri gerçekten rastgele sayılar üretmenin bir yolunu arıyorlar – çoğu ev ve iş bilgisayarında bulunan rastgele sayı üreteci, donanım sınırlamaları nedeniyle rastgele olmaktan çok uzak. Rastgele sayı üretimi, kriptografinin temelini oluşturduğu için önemlidir. Gerçekten rastgele olmayan sayılar kullanılarak kodlanan mesajlar, yeterli bilgi işlem gücü sağlandığında saldırıya uğrayabilir. Bu yeni çabada, araştırmacılar gerçekten rastgele bir sayı üreteci oluşturmak için kuantum dünyasına baktılar.

Çevremizdeki doğal dünyanın aksine, kuantum dünyasında gerçek rastgelelik örnekleri vardır – örneğin, foton davranışının öngörülemeyen doğası. Bu yeni çabada, araştırmacılar gerçekten rastgele bir sayı üreteci oluşturmak için bu öngörülemezliği kullanmanın bir yolunu buldular.

Ekip tarafından yapılan cihaz, genel bir ışın ayırıcının girişlerinden birine yönlendirilmiş bir lazer ateşlemesinden oluşuyordu. Diğer girdi geçersiz tutuldu. Bu sıfır sinyalle sonuçlandı. Dışarı giden ışın daha sonra iki bağımsız detektör kullanılarak ölçüldü. Kurulumlarında, ışın ayırıcıya gelen fotonların her birinin iletilme veya yansıtma şansı eşitti, bu da dedektörler tarafından alınan ölçümler arasındaki farkın tahmin edilemeyeceği anlamına geliyordu. Bu nedenle, üretilen sayılar gerçekten rastgeleydi.

Araştırmacılar daha sonra protonların bölünmeden önceki durumlarını ölçerek çalışmalarını bir adım daha attılar. Bu, cihazlarının ürettiği sayıların gerçekten rastgele olduğunu doğruladı. Sonuç, saniyede 8.05 gigabit hızında rastgele sayılar üretebilen ve her biri gerçek zamanlı olarak onaylanabilecek şekilde rastgele olan bir cihazdı. Dikkate değer bir şekilde, ürettikleri cihaz, hazır ekipman kullanılarak yapıldı.

Araştırmacılar güvenlik analizi yapar ve kuantum rastgele sayı üretimini iyileştirir