İnsan beyaz kan hücreleri yüzmek için moleküler kürekler kullanır

kan hücreleri

Kredi: CC0 Public Domain

Araştırmacılar 15 Eylül tarihli sayısında, lökositler olarak bilinen insan beyaz kan hücreleri, moleküler kürek denen yeni tanımlanan bir mekanizma kullanarak yüzdüklerini bildirdi. Biyofizik Dergisi. Bu mikro yüzme mekanizması, hem bağışıklık hücrelerinin hem de kanser hücrelerinin vücuttaki çeşitli sıvı dolu nişlerde nasıl iyilik ya da zarar için göç ettiklerini açıklayabilir.

Fransa'daki Aix-Marseille Üniversitesi'nden eş-kıdemli çalışma yazarı Olivier Theodoly, "Canlı hücrelerin özerk olarak hareket etme kapasitesi büyüleyici ve birçok biyolojik işlev için hayati önem taşıyor, ancak hücre göç mekanizmaları kısmen anlaşılmış durumda" diyor. "Bulgularımız, immünoloji ve kanser araştırmalarında çok önemli bir konu olan amipli hücrelerin göç mekanizmalarına yeni bir ışık tuttu."

Hücreler, çevrelerini taşımak ve keşfetmek için farklı stratejiler geliştirdiler. Örneğin, sperm hücreleri, mikroalgler ve bakteriler şekil deformasyonları yoluyla veya kamçı adı verilen kamçı benzeri bir eklenti kullanarak yüzebilir. Aksine, somatik memeli hücrelerinin yüzeylere yapışarak ve sürünerek göç ettikleri bilinmektedir. Lökositlerin 2 boyutlu yüzeylere yapışmadan göç edemeyecekleri yaygın olarak kabul edilmektedir.

Önceki bir çalışma, nötrofil adı verilen bazı insan beyaz kan hücrelerinin yüzebildiğini bildirdi, ancak hiçbir mekanizma gösterilmedi. Başka bir çalışma, fare lökositlerinin yapay olarak yüzmeye teşvik edilebileceğini gösterdi. Kamçı olmadan hücre yüzmesinin hücre şeklinde değişiklik gerektirdiği yaygın olarak düşünülmektedir, ancak lökosit göçünün altında yatan kesin mekanizmalar tartışılmıştır.

Yüzen bir lenfositin hücre iskeletinin 3 boyutlu video mikroskopisi, göğüs-felç hareketini taklit eden hücre gövdesi boyunca hareket eden çıkıntıları gösterir. Kredi: SoSPIM mikroskobu: L.Aoun, O. Theodoly, M. Biarnes, R. Galland

Önceki çalışmaların aksine, Grenoble Alpes Üniversitesi'nden kıdemli çalışma yazarı Chaouqi Misbah ve çalışma arkadaşları, yeni çalışmada, insan lökositlerinin 2 boyutlu yüzeylerde kendilerine yapışmadan göç edebildiklerine ve kullanarak yüzebildiklerine dair deneysel ve hesaplamalı kanıtlar sağlıyor. hücre şeklindeki değişikliklere dayanmayan bir mekanizma. Misbah, "Hücre hareketine bakmak, hücrelerin vücutlarını bir yüzücü gibi deforme ettiği yanılsamasını verir" diyor. "Lökositler son derece dinamik şekiller sergilemelerine ve göğüs felci moduyla yüzüyor gibi görünmelerine rağmen, nicel analizimiz bu hareketlerin hücreleri ilerletmek için yetersiz olduğunu gösteriyor."

Bunun yerine hücreler, hücre zarını kaplayan ve hücrenin dışına çıkıntı yapan transmembran proteinleri kullanarak kürek çekerler. Araştırmacılar, membran ayak değirmenciliğinin (hücre yüzeyinin geriye doğru hareketi) katı veya sıvı ortamlarda yapışma olsun veya olmasın lökosit göçünü teşvik ettiğini gösteriyor.

Ancak hücre zarı homojen bir koşu bandı gibi hareket etmez. Bazı transmembran proteinler, hücre iskeletinin bir parçasını oluşturan ve hücrelerin hareket etmesine izin vermek için büzülen aktin mikrofilamanlarına bağlıdır. Aktin hücre iskeleti, hücrenin sürünmesini sağlayan moleküler motor olarak kabul edilmektedir. Yeni bulgular, aktin bağlı transmembran proteinlerin hücreyi kürek çekip ileri ittiğini, serbestçe yayılan transmembran proteinlerin ise yüzmeyi engellediğini göstermektedir.

Hücre dışındaki kürek çeken moleküllerin geriye doğru yürümesinin görüntülenmesi. Kredi: TIRF mikroskobu: N Garcia-Seyda

Araştırmacılar, sürekli kürek çekmenin, aktin tarafından yönlendirilen harici ayak frezeleme ve veziküler taşıma yoluyla aktin bağlı transmembran proteinlerin iç geri dönüşümünün bir kombinasyonu ile etkinleştirildiğini öne sürüyorlar. Spesifik olarak, hücrenin arkasındaki kürek proteinleri, hücre zarından kopup hücrenin önüne taşınan bir kesecik içine alınır. Bunun tersine, kürek çekmeyen transmembran proteinleri ayrıştırılır ve veziküler taşıma yoluyla bu dahili geri dönüşüm sürecine girmez.

Theodoly, "Hücre zarının bu geri dönüşümü, hücre içi veziküler trafik üzerinde çalışan topluluk tarafından yoğun bir şekilde inceleniyor, ancak hareketliliğindeki rolü neredeyse hiç düşünülmedi" diyor. "Protein ayırma ve trafiğinin bu işlevleri yüzme için oldukça karmaşık görünüyordu. Araştırmalarımız, bizim şaşırtıcı bir şekilde, mikro yüzücülerin fiziği ve veziküler trafiğin biyolojisi gibi uzak alanlarla köprü kuruyor."

Yazarlar, moleküler kürek çekmenin, bağışıklık hücrelerinin şişmiş vücut parçaları, enfekte mesaneler, beyin omurilik sıvısı veya amniyotik sıvı gibi sıvı dolu nişlerde göç ederken vücuttaki tüm yerleri iyice keşfetmesine izin verebileceğini söylüyorlar. Araştırmacılar ileriye dönük olarak, çeşitli ortamlarda moleküler kürek çekmenin işlevlerini araştırmayı ve diğer hücre türlerinin bu göç modunu kullanıp kullanmadığını değerlendirmeyi planlıyor.

'Off-road' modu, mobil hücrelerin serbestçe hareket etmesini sağlar

Laurene Aoun ve arkadaşları, Amoeboid Yüzme, Lenfositlerde Moleküler Kürekle İtilir, Biyofizik Dergisi (2020). DOI: 10.1016 / j.bpj.2020.07.033

Alıntı:
İnsan beyaz kan hücreleri yüzmek için moleküler kürekler kullanıyor (2020, 15 Eylül)
15 Eylül 2020 tarihinde alındı
https://phys.org/news/2020-09-human-white-blood-cells-molecular.html adresinden

Bu belge telif haklarına tabidir. Özel çalışma veya araştırma amaçlı herhangi bir adil işlem dışında, hayır
bölümü yazılı izin alınmadan çoğaltılabilir. İçerik yalnızca bilgi amaçlı sağlanmıştır.