Yeni bir kuantum veri sınıflandırma protokolü bizi gelecekteki bir ‘kuantum internete’ yaklaştırıyor

Kuantum tabanlı iletişim ve hesaplama teknolojileri, koşulsuz güvenli iletişim, ultra hassas sensörler ve klasik bilgisayarların ulaşması imkansız bir verimlilik seviyesi ile belirli problemleri çözebilecek kuantum bilgisayarlar gibi benzeri görülmemiş uygulamalar vaat ediyor. Son zamanlarda, kuantum bilgisayarları ayrıca, kuantum kanalları aracılığıyla bağlantıların kurulduğu ve verilerin ağ üzerinden akan kuantum sistemleri olduğu ve böylece gelecekteki bir “kuantum internet” için temeller oluşturduğu kuantum cihazları ağında düğümler olarak düşünülmektedir.kuantum

Bu kuantum bilgi ağlarının tasarımı ile yeni teorik zorluklar ortaya çıkmaktadır, çünkü mevcut iletişim ağlarının bilgileri otomatik olarak yönetmesiyle aynı şekilde kuantum verileriyle çalışmak için optimize edilmiş otomatik bilgi işlem protokollerinin oluşturulması gerekmektedir.

UAB araştırmacıları bu zorluklardan birini ilk kez ele almak zorunda kalmışlardı: Verileri, hazırlandıkları duruma göre bir kuantum sistemleri ağından ayırma problemi. Araştırmacılar, aynı şekilde hazırlanmış kuantum sistemlerinin kümelerini tanımlayabilecek en uygun prosedür geliştirdiler.

UAB’deki araştırmacılar tarafından geliştirilen protokol, klasik makine öğreniminin arketip kullanımına doğal bir bağlantı olduğunu gösteriyor: veri örneklerini ortak bir olasılık dağılımını paylaşıp paylaşmadıklarına göre kümelemek. Sorun, klasik bir bilgisayarın, aynı anda sokakta bulunan bir mikrofon tarafından yakalanan farklı seslerin kaynağını nasıl algıladığına benzer. Bilgisayar, kalıpları tanıyabilir ve bir konuşma, trafik ve sokak müzisyenini ayırt edebilir. Bununla birlikte, ses dalgalarından farklı olarak, kuantum verilerindeki kalıpları tanımlamak çok daha zordur, çünkü sadece bir gözlem sadece kısmi bilgi sağlar ve süreçteki verileri geri alınamaz şekilde düşürür.

Yeni bir kuantum veri sınıflandırma protokolü bizi gelecekteki bir 'kuantum internete' yaklaştırıyor
Kuantum veri sınıflandırma protokolünün takvimi. Kredi: UAB

UAB’deki fizikçiler de klasik ve kuantum protokollerinin performansını karşılaştırabilmişlerdir. Araştırmacılara göre, yeni protokol, özellikle büyük boyutlu veriler için klasik stratejilerden çok daha iyi bir performans sergiliyor.

Bu öneri kuantum bilgi ağlarına doğru yeni bir adımı temsil ediyor, çünkü otomatik sınıflandırma ve kuantum bilgisinin dağıtımı alanında fiziksel olarak neyin mümkün olduğuna dair sağlam bir teorik çerçeve oluşturuyor. Araştırma bugün dergide yayınlandı Fiziksel İnceleme X UAB Fizik Bölümü’ndeki Kuantum Olayları ve Bilgi Birimi’nden araştırmacılar tarafından yazılmıştır. Gael Sentís, Monlex Monràs, Ramon Muñoz-Tàpia, Jon Calsamiglia ve Emilio Bagan.

Kuantum bilgisayarlara ışık yayılıyor